Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ(1ο μέρος): ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ-ΖΩΑ ΣΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων(4/10) και το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα σχέδιο εργασίας για τα Ζώα, και να το προσεγγίσουμε όσο γίνεται και από την πλευρά της τέχνης, πάντα στα πλαίσια των δυνατοτήτων των παιδιών του νηπιαγωγείου(την ιδέα πήραμε από το τελευταίο τεύχος του εκπαιδευτικού περιοδικού "Παράθυρο"). Για αυτό και ο τίτλος του "Η πινακοθήκη των ζώων"!
Στόχος βέβαια πάντα είναι να προσεγγιστεί το θέμα μέσα από όλους τους τομείς δραστηριοτήτων(γλώσσα, μαθηματικά, μουσική, εικαστικά, θεατρικό παιχνίδι, κινητική αγωγή, γνωριμία με το περιβάλλον). Συγκεκριμένα, μιας και είμαστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, να τι κερδίσανε τα παιδιά από το πρόγραμμα:
1. Ήρθαν σε επαφή με έργα τέχνης
2. Μάθανε τα χρώματα
3. Κάνανε μίξεις χρωμάτων
4. Γνώρισαν για πρώτη φορά υλικά όπως οι νερομπογιές και οι κιμωλίες
5. Αντέγραψαν λεξούλες
6. Δούλεψαν με πλαστελίνη
7. Χρησιμοποίησαν κόλλες και ψαλίδια
8. Προσέγγισαν μαθηματικές έννοιες: αντιστοιχίσεις, χωρισμός σε ομάδες, σύνολα, μετρήσεις, αριθμοί 1-4.
9. Άρχισαν να δουλεύουν ομαδικά και να μοιράζονται υλικά
10. Άκουσαν πολλά παραμύθια, άσκησαν το λόγο τους με περιγραφές και με αφηγήσεις
11. Ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά προς τα ζώα

Ξεκινήσαμε με τα κατοικίδια ζώα, αυτά που ζουν στα σπίτια μας ή στο αγρόκτημα. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, είδαμε εικόνες, ακούσαμε στο cd τις φωνές τους.

Στο κουτί με τα πλαστικά μας ζωάκια, ξεχωρίσαμε τα κατοικίδια. Τι χρώμα είναι; Πόσα πόδια έχουν; Ποιά είναι η φωνή τους;


Κάθε παιδί μας μίλησε για το ζωάκι που έχει σπίτι του. Τι είναι, το χρώμα του, το όνομά του, τι του αρέσει να τρώει κλπ. Συζητήσαμε για τη φροντίδα των ζώων, τι πρέπει να κάνουμε για να είναι ασφαλή και υγιή, και πώς πρέπει να τους φερόμαστε. Ποια είναι τα δικαιώματά τους, ποιες οι σωστές και ποιες οι λανθασμένες συμπεριφορές απέναντί τους;





Κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας 

























Στον πίνακα αναφοράς με τα ζώα, τα παιδιά έπαιξαν και βρήκαν τα ονόματα των ζώων....




...και με τη βοήθεια του σχεδίασαν τα ζωάκια με κιμωλία στον πίνακα και έγραψαν το όνομά τους!





Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής "Το παιδί και τα κουνέλια"του Π.Λεμπέση και τον περιγράψαμε


Εκτυπώσαμε και άλλους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα κατοικίδια ζώα, παρατηρήσαμε τα χρώματά τους, τον τρόπο που έχουν ζωγραφιστεί και στη συνέχεια φτιάξαμε κι εμείς τους ίδιους πίνακες με τα πινέλα και τις νερομπογιές μας.














Κόψαμε, χρωματίσαμε και φτιάξαμε σκυλάκια της Δαλματίας



...και είδαμε και το dvd "Τα 101 Σκυλιά της Δαλματίας"

Δουλεύουμε για πρώτη φορά με πλαστελίνη και προσπαθούμε να φτιάξουμε ζωάκια



Κάναμε 2 ομαδικές εργασίες για το αγρόκτημα, μία σε κάθε τάξη. Τα παιδιά χρωμάτισαν τα ζώα, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στο αγρόκτημα.
























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου